AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Thursday, April 21, 2011

very good

assalamualaikum..

kali ni aku nak bercerita tentang presentation Final Year Porjek (FYP) aku. presentation telah berlalu iaitu pada minngu lepas 13hb april. presentation kali ni di depan industry panel. maksudnya, panel dari luar. bukan professor-professor kat sini. macam - macam cerita aku dengar before present ni. ade yang kate industry panel lagi ok dari professor ni sebab professor ni gila dengan teori. betul kot cakap dorang ni sebab proposal aku hari tu aku kena present depan profosser. memang teori je die tanya. 


so dengan preparation yang tak pernah aku buat untuk presentation sebelum ni, aku melangkah dengan tenang. walaupon dalam hati cuak gila weh. nama panel aku Puan Ruzitah.. nak dijadikan cerita, aku pon present la dengan ape yang aku ade (ape yang aku paham dan belajar sepanjang buat research ni). dah selesai presentation aku.. masuk plak sesi soal jawab. yang best nya tentang panel ni, die tanya soalan dalam bahasa melayu je. dan kitorang pon boleh je jawab dalam bahasa melayu jugak. maklumlah U aku ni fully english kan.. hahaha.. cuak punya pasal, puan ni tanya dalam BM tapi aku jawab dalam BI (kawan aku bgtahu).. kalau kawan aku tak cakap, aku pon tak perasan sebab tengah cuak kan. end of my session, puan ruzitah pon bercakap 'very good'. wow! gila aku proud dapat pujian tu. maklumla kerja aku kan teruk bila dapat pujian macam ni, aku rasa dihargai. Tuhan pon bagi ganjaran cash pada aku. sangat tak sangka la puan cakap gitu kat aku. alhamdulillah aku dapat jawab ape yang dia tanya. naseb soalan dia straight to the point. 

ape2 pon puan ruzitah memang sempoi dan memahami. aku dengar-dengar ade yang dapat panel suke force2 jawab soalan. mungkin ni rezeki aku. Tuhan susah kan di awal perjalanan tapi memudahkan di penghujung jalan. amin~~


No comments:

Post a Comment