AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Sunday, April 24, 2011

RM 100

assalamualaikum..

kejadian ni berlaku beberapa hari yang lepas.. sebelum aku bertolak pergi rumah akak aku untuk menjadi baby sitter selama 2hari.. disebabkan perjalanan agak jauh. poket aku kering plak tu.. tetibe aku teringat aku ade selitkan duit rm100 dalam buku diari aku. cepat-cepat aku cari diari yang dah lame aku tak bukak 2.. selak punya selak.. tak jumpe pon.. tak puas hati aku. selak-selak lagi.. masih tak jumpe. aku dah menggelabah ni. mane plak duit aku ni.. jam dah pukul 9mlm ni. aku kene gerak nanti sampai kat rumah akak aku tengah malam plak..
aku capai wallet aku plak. aku belek plak kat wallet aku. kot-kot la aku dah terambil sebelum ni tapi aku tak ingat ke kan.. maklumla aku kan pelupa.. agak lama aku membelek dan menyelak.. sah! memang duit tu tak de. serta merta air mata aku bergenang. mana tak nya duit tu duit tambahan yang ayah aku bagi. duit bulan-bulan dia masuk tak cukup, aku mintak lagi.. belum sempat guna, duit dah hilang.. mau aku tak sedih. mula la terbayang-bayang muka mak ayah aku. penat jerih dorang cari duit, aku dengan cuai nya hilangkan duit pemberian dorang. anak ape la aku ni..
semapt jugak aku menangis dalam 15minit. tapi dah takde kan duit tu. ko nangis macam mane pon tak kan jumpa kalo tu yang dah tertulis.. dalam menangis tu aku ternampak wallet lame aku. aku pon belek-belek.. walaupon aku tahu,tak kan ade nya rm100 tu dalam tu. wallet 2 pon dah berhabuk, so agak mustahil la. agaknya Tuhan nak tolong aku, tetiba aku terjumpa lipatan rm50 dalam wallet lama aku tu. ahhh sedikit terubat weh walaupon aku terus menangis. hati aku terdetik, naseb baik roomate aku tak buang wallet ni hari tu. korang nak tahu.. aku memang terkenal dengan perangai selit menyelit aku ni. dari menyelitkan duit dalam wallet sampai la menyelit dicelah-celah kereta time heavy traffic. heheh..
agak-agak air mata dah tak keluar lagi, aku pon mengambil langkah untuk memulakan perjalanan ke rumah akak aku. maklum la aku dah janji pon dengan akak aku nak jaga anak buah aku.. tak kan sebab rm100 aku nak mungkir janji kot. jadi dengan sedihnya aku pon start merempit. dalam jam 10lebih aku sampai rumah akak aku. alhamdulillah..
setelah 2hari dirumah akak aku.. aku masih teringat pada rm100 aku yang hilang tu. tibe-tibe hati aku terdetik.. eh duit rm100 tu bukan aku bayar kat kema ke? yelah hari tu kan aku beli 2 kain pasang kat kema. kalau bukan rm100 selit aku tu, duit yang mana plak aku guna untuk bayar kat kema. korang nak tahu, masa tu memang aku bengang kat diri sendiri sebabnya tak leh nak ingat benda-benda macam ni. buang masa aku melayan perasaan sedih aku.. bunag masa aku je!! tensiiiion.....
aku pon menceritakan benda ni kat roomata aku. ko nak tahu die cakap ape? die tak cakap ape2 tapi die G.E.L.A.K kan aku.. siap buat demo lagi keadaan aku membelek buku cari duit sambil nangis.. memang sot la.. hahahaha.. aku memang macam ni. seorang yang pelupa.. sangat pelupa..
pada korang, jangan marah pada orang pelupa macam aku ni. bukan sengaja pon nak lupa-lupa. mungkin banyak makan semut la ni.. heheh.. tapi orang macam aku ni perlukan sokongan k.. 
daaaaaaaaaa..


No comments:

Post a Comment