AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Sunday, April 24, 2011

sunday

assalamualaikum..

hari ni hari ahad.. bagi orang bekerja, hari ni la hari untuk relaks kan. tapi bagi aku sebagai student ni, same je pon hari ahad dengan hari-hari lain sebab aku bukan bekerja pon. hari-hari biase pon aku dok relaks sebab kadang-kadang kelas memang tak de pon. walaupon hari ahad terasa biase bagi aku, tapi aku menyambut hari ni same macam orang bekerja. cam mane tu ek?? heheh.. bukan sambut ape pon. cuma aktiviti tu je. 
selalunya hari ahad kan ramai orang suka ke pasar. sebab time ni la dorang ade mase tuk beli lauk pauk. kekadang tu beli untuk stok seminggu. hehe.. same la macam aku. cume peti ais aku je yang kecik.. kalau besar, dah lame aku pon beli stok untuk seminggu punya. hehe.. aku suke berkunjung ke pasar sek 13 (pasar besar shah alam berhampiran stadium).. memang tiap hari ahad aku akan ke sana. kecuali la aku ade keje ke aku sibuk ke aku ade tournemant futsal ke. 
ape yang menarik nya pasar ni, pasar ni memang besar gile.. ape saje ade jual kat cini.. dari jual ikan, sayur, baju sampai la kereta.. memang best. yang aku suke sebab ade macam-macam jenis makanan laut, ikan.. sayur pon banyak. so memang banyak pilihan la. lepas beli belah tu, terasa lapar dan penat. aku akan singgah ke gerai-gerai makan. selalunya aku akan makan cendol. cendol dengan meehun sup ke dengan roti jala ke. memang banyak pilihan kat sana. tapi hari ni aku malas plak nak makan kat pasar, aku just singgah kedai mamak pekene roti canai dengan teh tarik..
hari ni aku cadang nak beli ketam tapi hari ni ketam kecik-kecik, so tak jadi nak beli. aku beli ikan kerisi, ikan talapia, sotong dengan kerang. sayur plak aku beli petola. ade gak la aku beli serai, cili merah dan lain-lain. 
habis study nanti mesti aku merindui nak pergi pasar bersama kawan-kawan aku. tiada lagi la aktiviti di pagi ahad bersama kawan-kawan. ape nak di kata, sampai ketika ni je kesempatan untuk bersama kan. so, kepada kawan-kawan aku, thanks for everything.. luv u


No comments:

Post a Comment