AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Sunday, September 25, 2011

sakit kepala

assalamualaikum

kerap kali aku mengalami sakit kepala. ya! baru baru perasan, baru-baru ini aku kerap sakit kepala. sakit kepala yang.. entah la aku pun tak tahu nak explain macam mana. tapi memang kerapla. boleh dikatakan tiap-tiap hari. selalunya sebelah malam. 

memandangkan aku ada terbaca artikel tentang kerakusan panadol memamah kesihatan kita, aku decide tak nak telan madu dalam racun itu. apa yang aku buat, aku sapu minyak Jerslin. sebenarnya aku pakai minyak ini untuk ubati sakit aku yang lain tapi aku terbaca yang minyak ini boleh digunakan untuk pelbagai sakit. aku pun cuba-cuba apukan pada dahi, tengkuk dan kepala (rambut). alhamdulillah berkat usaha untuk memulihkan sakit, Tuhan pun meringankan sakit aku. aku tak tipu. ia betul-betul berkesan. 

aku sebenarnya tak percaya sangat minyak-minyak atau ubat-ubatan sebarangan tapi minyak ini diperbuat dari bahan-bahan yang aku yakini seperti habatusauda, minyak bijan, minyak zaitun iaitu bahan-bahan semulajadi dan selalu digunakan dalam perubatan Islam sejak dulu lagi. itu yang buat aku nak cuba minyak ini. cuma sakit aku yang aku nak ubati itu belum pulih lagi.mungkin sebab sakit itu serius. aku saja yang tak nak ke hospital tapi sejak aku gunakan minyak ini, ada tanda-tanda ostif. cuma mungkin perlukan masa kan. insya'allah aku akan terus menunggu masa itu.

apa-apa pun aku harap sakit kepala yang kerap aku alami ini tak ada apa-apa lah kan. risau juga.

sesungguhnya kesihatan itu adalah hadiah terbaik buat diri kita

No comments:

Post a Comment