AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Friday, July 29, 2011

mak

assalamualaikum

sepanjang malam aku bersengkang mata menonton cerita yang ada dalam hard disk aku.dari berakhir nya perlawanan bola malam itu, aku terus menonton cerita yang sebenarnya aku dah tengok. ini semua gara-gara mak aku. 

mak : esok bangun pagi ye. beli roti canai kedai cik salmah tu. nak makan dengan kari udang ini
aku : (gaya ala-ala anak derhaka) ala malas la nak bangun pagi. tengok la esok bangun ke tak.

mak aku diam aje aku menjawab macam tu. terdetik plak kat hati ini kesian kat mak aku. yela tiap-tiap malam sebelum tidur, boleh dia tanya aku nak sarapan apa. padahal aku selalu bangun tidur terus lunch. hehe

dengan hati yang sayu aku ambil keputusan tak tidur lansung sebab takut bangun lambat untuk belikan mak aku roti canai. kaedahnya sebab mak aku breakfast dalam jam8.

aku ade pe'el. aku boleh bangun awal kalau ada urusan penting contohnya urusan bank, bayar bil, pergi hospital. tapi kalau tak ada urusan penting jangan harap la aku akan bangun awal walaupun tidur aku lebih 8jam! sebab itu la aku risau nak tidur semalam. 

alhamdulillah.. aku masih bertahan samapi jm1400 ni. siap tengahari tadi aku masak untuk lunch.. hehe.. sebenarnya senang je nak bahagiakan orang tua. tapi itula. dah perangai malas bangun pagi kan. apa pun tak boleh!!




No comments:

Post a Comment