AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Thursday, March 24, 2011

kerja yang banyak!

assalamualaikum..

lagi 2bulan je aku nak habiskan study. insyaallah.. rasa cepat je masa berlalu. tapi tengah dok tension dengan kerja yang berlambak ni, aku selalu mengharapkan masa lagi cepat berganti. bukan ape, aku terlalu penat la menguruskan semua kerja semester akhir ni. ingtkan jam kredit sikit, boleh la relaks sikit tapi banyak projek dan assignment handle. antara project besar yang aku kena handle semester ni; structural design bangunan tambahan meliputi design insfrastructure, structural design dan capstone. capstone design ni group aku kena design solar panel system. selain tu aku sibuk dengan research aku dan bisness plan lagi.. ikutkan boleh jadi gila semester ni. bisness tu yang menambahkan lagi kerja. untuk pengetahuan korang, subjek bisness ni baru di tambah dalam subjek wajib kitorang. menyahut seruan kerajaan yang mahu melahirkan usahawan bisness la katakan padahal masa diploma dulu, aku dah ambil dah subjek ni.

sekarang aku tengah bertungkus lumus menyiapkan research report aku. memandangkan ade perubahan pada tajuk aku disaat akhir, so memang banyak gila aku kena tambah dlm report aku. dari chapter 1 sampai la chapter 5. siap kena baca journal lg. aduhhhh.. kenapa la supervisor aku tak terpikirkan perubahan ni dari awal-awal sem lagi. aku gak yang sakit ni.. sekarang aku tengah buat chapter 4. chapter 4 berkaitan discussion result. agak mencabar la chapter ni sebab aku kena ingat ape aktiviti aku yang aku terlupa nak buat catatan. esok due date aku kena hantar kat supervisor supaya dia boleh komen mana yang salah. rabu ni aku kena hantar dah research aku kat fakulti dan bulan 4 nanti presentation depan panel industri. takot siot.. eemmm

berkaitan dengan design. design structure aku kena design beam, column, slab, foundation dan truss roof. infrastructure plak kena design, sewerage, water supply, cut n fill, retaining wall etc. paling menyakitkan time nak design beam. bayangkan la span dia panjang gila. lebih 5spans tau. belum lagi masuk column. truss roof pon terkial2.. aduh.. susah la design ni. dpt plak lecturer yanag xmengajar. kami pon dok tanya lecturer sebelah. lecturer aku tu jrg masuk kelas. kesian kami sekelas kan. habis pahala kami mengumpat lecturer tu.. ermm pasal design capstone plak design by division. aku division environment. so ade 3 bende kena design; solar panel, roof top garden n rain water harvesting. setelah diundi, group aku kena design solar panel.. tak start pon lagi nak design 2. hahaha..

subjek bisness plak, group aku decide nak buat bisness scaffolods. agak memeningkan la budak engineering buat bisness plan. hancusss.. bape kali buat correction. hope yang kali ni last punya correction. minggu depan kot present bisness plan ni depan lecturer. hope everything will be fine.. i just wanna finish the bisness plan work.

so now, lets continue writing report!!

p/s: rindu famili kat kampung..

No comments:

Post a Comment