AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Wednesday, March 16, 2011

cerita hari ini..

assalamualaikum
hari ni dengan semangat nya aku bangun awal sebab ade appointment dengan supervisor resaerch aku. patutnya petang semalam. tapi disebabkan disini berlaku hujan ribut so pagi ni je aku jumpa supervisor aku. rasenya dalam sem ni, ni first time aku jumpa die kat office. kalau kat tapak projek pon sekali je. plus jumpa yang terserempak nya dalah dalam 2kali kot. so makna nya sem ni tak samapi 10kali aku jumpa dia. hahah.. jahatkan aku ni. kawan-kawan aku yang lain bising je aku tak jumpa supervisor aku sebab kawan aku sorang ni memang susah nak buat appointment dengan supervisor dia. tapi memang untung aku dapat supervisor yang kelas gitu.

perjumpaan kali ni official la. tentang research aku. aku memang tabik la kat Puan J ni, sikit pon tak marah aku tak jumpa dia untuk bagi updated progress research aku. dekat sejam setengah juga la aku berbincang dengan dia. Puan J siap bagi lagi darft untuk buat report. gila sayang ah aku kat dia. cuma data aku sikit tak lengkap. ada 1 lagi sample aku perlu buat laboratory experiment. so ntah bila aku nak buat memndangkan jadual padat dengan cuaca sekarang tak menentu. maklumlah aku kan naik motor aje. tempat research aku 40minit dari sini. kalau hujan memang haru la. dah la sekarang ni hujan turun bukan nya sikit tapi selebat-lebatnya. emm ape pon aku nak siapkan jugak dalam minggu depan. best rasanya ada semangat baru nak siapkan report research ni.

aku diberitahu 06 April ni ada majlis tandatangan MoU pihak universiti dengan pihak Unesco (menaja research). aku wajib involve dalam majlis ni. siap kena jaga booth lagi. aku mengharapkan majlis ni berjalan dengan jayanya. kesian plak dengan supervisor aku dengan rakan-rakan pensyarah dia berkorban untuk projek ni (termasuk projek lain under sustainable campus). dan bukan calang-calang peruntukan Unesco dah bagi.. ermm harap-harap la berjalan lancar. amin..

sebenarnya aku tengah study tapi tak ade mood lagi. esok ada test jam 0515pm (after IEM talk). pagi pon aku ade talk. bosan gila jadi student akhir ni. asyik kena attend talk aje. design talk je dah 14kali. plus dengan bisnes talk plus dengan IEM talk. tu belum kira talk finishing school lagi.. semua nya wajib. tak datang kena masuk court. tak de alasan selain mc. aduhhh.. 
test aku esok, subjek Emerging Technologies and issues. susah gak la sebab kena banyak membaca dan update dengan issues semasa. aku kan budak environment. hahaha..
esok tajuk yang masuk:
1) kyoto protocol
2) advanced technology in wastewater treatment
3) energy
4) waste minimization in construction
5) nanotechnology

ok lah. aku kena sambung study. esok ada talk jam 800am. nak curi-curi study time talk nanti. heheh.. wish me gud luck!

No comments:

Post a Comment