AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Friday, December 17, 2010

minat..

asalamualaikum..

bercerita tentng minat.. aku peminat stamp
bru2 ni pos malaysia mengeluarkan stamp upin dan ipin sempena minggu stamp tahun ni.. aku excited sampai nk beli byk tuk wat collection keluaran ni.. pejabat pos kecil2 semua dah abes.. emm ramai jugak yang berminat kan.. aku cri sampai ke pejabat pos negeri.. Alhamdulillah dapat jugak akhir ny.. walaupon aku ni ahli SODA tapi aku still nk beli lagi.. sesiapa yang minat kumpul stamp mseti tahu SODA tue ape.. SODA itu ialah ahli yang berdaftar di bawah pos malaysia.. setiap keluaran stamp baru oleh pos malaysia akan trus di hantar ke rumah. tapi pastikan akaun anda berduitlah.. nnt xsampai plak stamp..
aku jugak sempat belikan 1set stamp upin dan ipin ni utk abg aku sempena hari ulang tahun kelahiran die.. pendek kate nk bg die hadiah la.. dlm famili kami ber2 mmg minat kumpul stamp.. harap die suke ngan hadiah aku ni..

aku minat nk kumpul stamp ni stat dr tingkatan 1.. mule2 tue aku beli stamp sekeping 2keping je.. maklum la pelajar cam aku ni mane ade duit sgt. tp yang pasti kalo aku tau ade keluaran akan dtg pasti aku akan kumpul duit.. sanggup kot xbeli pen asalkan dapat beli stamp..
kirany dah lebih 10thun ak kumpul stamp.. xde la byk koleksi aku sbb mase time sambung blaja ke diploma dulu aku jrg ke pejabat pos.. maklumla dok di negeri org.. seberang laut plak tue.. xbiase dgt nk merayau sorg2 g pejabat pos..

pak cik sharom.. emm pak cik sharom ni slalu tolong aku.. ajar aku cara2 nk jage stamp.. mule2 aku ignore je tp dh matang2 ni, pansai plak aku ikot ajaran pak cik sharom.. pak cik sharom ni keje kat pejabat pos.. die mmg peminat stamp jugak.. slalu nasihatkan aku jd ahli SODA bila mana aku gagal dapatkan stamp keluaran terbaru.. tapi bru beberapa tahun lepas daru aku jd ahli memandangkan aku sudah nk dapatkan disebabkan faktor masa..
skrang pak cik sharom dah tukar ke tempat lain.. aku xpasti skrang die kat mane.. die sgt baik melayan aku dan abg aku..

sronok ade hobi mcm ni walaupon sesetengah kawan aku gelak kan je bile aku kate hobi aku mengumpul stamp.. bg mereka hobi tue dah tak relevan mase kini.. aku tanya balik pada mereka, ape hobi yang berfaedah yang korg ade?? mereka terdiam.. aku suka hobi aku dan aku suka berkongsi ngan kawan2 tentang hobi aku ni. walaupon hobi mengumpul stamp ini mkin hari makin dilupakan generasi kini, aku harap aku menemui seseorg kawan yang juga suka mengumpul stamp..


No comments:

Post a Comment