AkU BuKaN SeOrAnG bLoGgEr
MeNuLiS hAnYa UnTuK bErCeRiTa


Thursday, January 20, 2011

thaipusam

assalamualaikum

sempena dengan cuti thaipusam (untuk beberapa negeri sahaja), jadi banyak lah masa yang aku ada untuk update dan tulis macam-macam cerita..

semester ini aku ambil subjek business.. agak membosankan sebab sebelum ini aku penah ambil subjek ini masa diploma dahulu. apa yang aku nak ceritakan kat sini berkenaan dengan pensyarah yang mengajar aku. subjek ini menggabungkan tiga kelas. tentunya ditempatkan di dewan kuliah kerana bilangan yang banyak. apa yang menarik nya, pensyarah ini sangat suka bergurau. walaupun gurauan nya berbaur lucah tapi ada juga yang mencuit hati dan membuat aku terfikir2.. hehe

begini cerita nya, satu hari kuliah bercerita tentang bisness. mr pensyarah aku kate senang je nak mulakan bisness ni, asalkan ade modal sikit. die suh cari bapak mertua yang kaya yang boleh membantu. mr pensyarah aku ni sudah pon beristeri. die pon memulakan cerita..

mr pensyarah:
'kesian saya tak de bapak mertua. kalau ade boleh mintak tanah ke ape ke untuk memulakan bisnes.. tapi saya suke sbb sy berpeluang cari bapak mertua.. (sambil tersenyum-senyum)'
kami paham lah ape yang dicakap kan tue.. makne ny nk tambah kuota isteri. alasan je nk bapak mertua.
mr pensyarah:
'tapi saya sedih sbb isteri saya ckp "kenapa susah2 nk cari bapak mertua, suruh saja mak saya yang cari. kenapa plak awak nak carikan"
mr pensyarah:
'aduhai melepas aku nk tambah kuota'

berderai gelak tawa satu dewan.
kelas yang boring tidak lagi sunyi..
thx to mr pensyarah!



No comments:

Post a Comment